credinta-n cuget si-n simtire, comert…..pe drum spre manastire ..!!

am fost in „Tara Hategului” sa ne aerisim creierii si sufletul cu frumosul din romanica (cel nepromovat si nepretuit)!! am revazut valea oltului,sibiu, hateg,retezat…am stat intr-o casuta ca-n povesti…si…cum altfel sa treci prin zona si sa nu dai „ziua buna” cu plecaciune si smerenie la mormantul si la biserica Parintelui Boca !!?

cand am intrebat-o pe gazda noastra (femeie credincioasa, culta si educata) cum ajungem la prislop, cum e obiceiu si ce vedem pe acolo, ne-a raspuns (spre uimirea noastra).: ” eu nu ma mai duc acolo de la moartea Parintelui, ca asa un zgomot si asa lume multa si asa „comert” nu a fost decat de vre-o 5-6 ani, si noi altfel l-am cunoscut pe parinte la care lumea se ducea in tacere cu smerenie de nu era loc in biserica ,sa-i ascultam cuvantul si povata. acum noi cei de aici nu intelegem ce se intampla si apoi….(zice femeia necajita) sa vad chipul Parintelui Arsenie pe turta dulce …chiar nu pot „!!!!

deci….la asa vorbe, mai mult, am vrut, sa vedem ce se intampla cu „credinta romanului” zilele astea!!

DA…turism religios,comert religios….comert cu flori cu icoane cu ..orice bisericos….si mai ales … incercari de a face si mai „comercial”decat este,” locul cu verdeata de unde a plecat intristarea si suspinul”” adica facem acoperis mormantului , punem folie de plastic peste el…multime de oameni ce se calca in picioare, se injura, bat matanii blestemand….vin aici pentru ca este un „trend”…n-au citit un rand din „Biblie” dar cer Parintelui sa-i ierte si ajute (sa le bage in sac) de acolo din ceruri de unde este el …ma opresc!!

respect si plecaciune sufletului acestui om cu credinta lui Dumnezeu, om care a cerut oranduirilor sa lase credinta in suflet si-n simtire romanului si ne-a indemnat sa-i daruim lui Dumnezeu inima ca  el ne va darui cerul….

off viata mea, si asa am gandit ca pe scurt ceea ce am vazut s-ar povesti ca si „credinta-n cuget si-n simtire,comert in drum spre manastire””

IMG_5032IMG_5036IMG_5127

Un gând despre “credinta-n cuget si-n simtire, comert…..pe drum spre manastire ..!!

Lasă un răspuns

