„Esti sanatos atunci cand esti in armonie cu sufletul tau.”

„Esti sanatos atunci cand esti in armonie cu sufletul tau „”                                                   Dr. Edward Bach , un medic chirurg la origine…care dupa ce a practicat cu succes acesta specialitate s-a oprit, s-a retras din spital ..pentru ca a inteles ca nu doctorul si nu medicamentele rezolva bolile oamenilor ci SUFLETUL !!
ciudat nu, pentru un doctor si intr-o specialitate radicala, sa observe ce mare importanta are sufletul si psihicul nostru in cum se simte corpul …acest ambalaj al sentimentelor al simtirii si al mintii !!  

si doctorul BACH si-a continuat observatiile asupra relatiei directe psihic – boala,…si a conceput niste remedii din inflorescente numai de el stiute care in esenta lor sunt specifice si curative pentru fiecare profil psihologic uman !! …hai ca am enuntat pompos…dar mai simplu este vorba de o medicina alternativa….plante din care se extrag esente care se adreseaza psihicului si nu organelor noastre!!! se aseamana cu homeopatia…care face insa, remedii pentru simptome !!!

 

am vrut sa vorbesc cu voi despre asta pentru ca eu medic chiar cred in ceea ce a descoperit acest doctor adica acesta relatie clara si reala intre psihicul nostru si starea de boala !! m-am gandit la mine, i-am observat pe cei din jur ,ma uit si ascult plangeri si vaicareli in spital …ce sunt in neconcordanta cu ceea ce gasim obiectiv la consult si analize…!!

si sigur, stim toti  o multime de exemple in care oameni optimisti, relisti, echilibrati, au trecut cu bine o afectiune,un disconfort…ce parea un dezechilibru mare medical, sau….reversul…acei „”bolnavi inchipuiti”” care continuu se vaita ,care nu au leac, isi repeta analize, schimba doctori , desi…..traiesc bine si lung, mananca si dorm…dar au constant nemultumurea fata de cei din jur si fata de ei !!

stiti ce mult piedem economic,moral, social pentru ca nu avem curajul si responsabilitatea sa spunem unui astfel de personaj ca NU ESTE BOLNAV ci problema lui este de discutie cu psihologul cu familia cu cei din jur, si ce mult pierde EL persoana care isi striga nemultumirea,neadapterea la viata lui prin acuze organice..””ma doare capul de o viata, am „caderi de calciu””,”….””am o alergie de care nu scap cu toti medicii….!!!””

daca ii aveti in jur dati-le un sfat prietenesc, desi stiu multi medici care pentru a scapa de ei le scriu continuu retete lungi si pompoase cu medicamente de ultime generatie care ..in final ii vor imbolnavii….!!

acum cand ma uit in urma inteleg mai mult din comlexul „”psihic-boala”” si as vrea sa pot face mai mult pentru a lansa ideea acelui autocontrol al mintii care ne va da echilibrul perfect al corpului !!

am avut in facultate o colega de grupa hindusa din insula Mauritius !! a facut gripa in primul an de facultate si m-a intrebat frisonand si cu nasul plin de muci „”nina voi ce luati de raceala cu febra”? vai ce desteapta am fost si i-am dat aspirina,paracetamol, ampicilina….si ei nu-i trecea …si a treia zi mi-a spus asa „”eu te rog ca astazi sa nu vi la mine…in camera…o sa intru in TRANSA si nu trebuie sa fie nimeni in preajma si ..o sa te chem eu diseara „” ce credeti, pe la 8 seara ma cheama la un ceai …stupoare pe mine…nu frison nu muci…nu tuse…zambea linistita cum o stiam altfel …respira usor si egal si mi-a spus „” gata ceaiul vino…””!!

„vrajitorie””..!!!! NUUUU….dominarea trupului de catre spirit….greu de inteles.???..poate nu, poate va ajuta ce v-am povestit sa ne intelegem mai bine pe noi , sa stim ca „”suntem ceea ce GANDIM si SIMTIM””  si ca viata noastra e gestionata de armonia dintre trup si suflet !!!

multumesc camelia, prietena mea echilibrata si luptatoare din „”blogo-lume””..da, eu cred si apreciez medina alternativa …important este sa o practice cunoscatorii ,si cei care o accepta sa creada in ea !! si la fel de important este sa nu ignoram totusi medicina alopata ,macar pentru a exclude un real dezechilibru organic!

sa fi sigur pe tine , sa te cunosti astfel in cat sa sti ca mintea si sufletul tau vor invinge orice durere care te-ar bantui …eu cred ca tine de structurarea sufletului tau de-a lungul vietii pe care ai trecut-o !!

hai sa va mai dau un exemplu…FUMATUL!! este un drog cu mare putere cu mare impact in obisnuinta si dependenta !!! asa-i ca nimic pe lumea asta ( de la adam si eva incoace) nici un medicament sau tratament nu a reusit sa ne faca sa ne lasam de fumat ….decat VOINTA mintii …??!!!

si sa fi fericit este tot o optiune a spiritului nostru ca si nefericirea !!

pe pricipiul „”fi ataent ce-ti doresti”” este clar si sigur „suntem ceea ce gandim si simtim”” deci ne meritam starea fiecare din noi !!!

sa auzim de bine!!!honamihappylogo_mic

 

Un gând despre “„Esti sanatos atunci cand esti in armonie cu sufletul tau.”

  1. Foarte adevărat! Şi ce poate fi mai minunat, decât să fim în armonie cu propriul nostru suflet? Abia atunci suntem cu adevărat noi înşine.

    O zi frumoasă! 🙂

Lasă un răspuns

