offf…viata mea !!!

  am fost o luna la NORD in tarile „ALTFEL„..simple,cu oameni linistiti…simpli si ei ,..ce traiesc cu totii „dirijati” de 3 principii 1- sa-mi fie bine , 2 – sa respect pe cel de langa mine ca si el sa ma respecte, 3 – sa respect legile tarii ca si tara ma respecta pe mine !!!

da,da,da de scandinavia vorbesc…acolo am inteles eu de vre-o 10 ani (si ma uimesc de fiecare data) …ca viata e simpla doar daca locul si oamenii printre care traiesti sunt la fel !!

verde mult ,lumina noaptea (cand te nimeresti la „midsommar” !!,) atlantic pe toate partile…(pe unde eu am fost) un soare mai mare si parca mai aproape de pamant..(!!)…dar frumos poti gasi oriunde pe glob( asa cum de exemplu prietena noastra MELANIE..ne povesteste si arata)…

ALTCEVA insa ma fascineaza …viata lor, oamenii in sine…de parca nu au griji, de parca tot ce au de facut este sa se salute intre ei „hej,hej” (buna) zambind chiar daca nu se cunosc…pe noi toti ne salutau in felul asta ..ca demult in curatele sate romanesti ..unde azi e pustiu mizerie,puturosenie…!!

si…M_AM INTORS in tara..(mi-e greu sa spun acasa ..desi casa mea mi-e fff draga ..dar…cand ies din ea…dementa..)..si ce sa vezi…media romaneasca urla de ” mondialu’…presu…pitipoance…expo pictura „manelisti” ce reprezinta „spuma” artei si culturii romanesti dar, mai important si mai greu, mi-a fost ca exact acum, baiatul meu termina studiile si vine de la festivitatea de inchidere a facultatii si imi spune ..” eu ce sa fac acum mami?? ca aici nici eu nu mai sper ca voi avea un job decent, cu o plata decenta si o viata decenta””

OFF VIATA MEA!! ce raspuns pot da, unui tanar cu zambet inocent inca, cu speranta de a fi independent economic si social in cel mai decent si legal mod..??!!! in aceasta tara??

raspunsul mi l-a dat el..” ma  gandesc sa plec in tarile alea la „nord” parca e mai simplu si mai frumos in liniste printre straini decat, in umilinta, vacarm si faradelegi „ACASA”!!

si m-am uitat din nou la cum apune soarele acolo..(am facut poze de parca erau vederi prelucrate de frumoase ce sunt) …ca si la apus e zambet si lumina…(si ei zambesc si in cele 6 luni de intuneric,la fel)…si…..m-am apucat sa scriu aici poate cu voi …o sa gasesc drumul ….!!

ca nimic nu-i mai trist decat sa te simti strain la tine acasa….!!

si sa nu-mi tineti teorii despre „emigrant si painea din tara ta…si dor ..si altele de felul asta !!

eu cred ca pentru copilul meu e mai bine „sa-i plang de dor decat sa-i plang de mila !!”

astept de 25 de ani atat de putin de la tara mea (careia i-am dat toata tineretea si energia si speranta mea ) si ea nu-mi da decat gandul „sa-mi iau zborul”..spre tarile „reci” dar fericite !!

in toti acesti ani trecuti si „dezamagiti” tot ce-am inteles este ca „ AM DE ALES”!!

 

 

 

Un gând despre “offf…viata mea !!!

Lasă un răspuns

