sa fii doctor in romania

Mandrie sau,rusine…              sa fii doctor in Romania!

 

  Eu reprezint generatia medicilor ce au terminat facultatea in jurul anilor’84-’85,specializarea sau,rezidentiat,cum vreti a-i zice in jurul anului ’90-’91 si sperantele….,chiar nu mai stiu foarte clar cind am terminat”sperantele”ca vom fii in sfirsit doctori (moral,social,economic-mai ales)!!!

Ce bucurie euforica,de nedescris,ce asteptari ne-a deschis “zisa”revolutie! Noi generatia ce aveam atunci 30 de ani,virsta de la care un medic incepe sa acumuleze experienta, siguranta, incredere, virsta la care ne-am zis”le vom da clasa strainilor cu ce medicina stim!!le-aratam noi lor!!”,virsta la care un medic isi doreste sa practice medicina in institutii medicale, curate, noi(relativ)dotate cu aparatura de cea mai noua generatie(si poate nu chiar ultima)…!UNDE suntem noi ACUM??!

Ne-au trecut anii,SPERANTELE,ne-a trecut cheful de a mai face ceea ce ne pregatisem atunci,adica in anii’90,adica sa fim corecti,cinstiti,loiali,sa facem o medicina calma,eficienta,noua,sa fim respectati si sa respectam la rindul nostru…si sa stiti,ca nu enunt”cele 10 porunci”ci doar sperantele,visele si promisiunile pe care n-i le-am facut si care… le pot concretiza in refrenul”unde e iluzile mele care le-am avut”!!!

AICI,unde o vedem cu totii,este medicina in”Romanica”,dupa 20 de ani, AICI suntem si noi,ACEI VISATORI,si ACOLO,deci in lumi civilizate care-si pretuiesc foarte tare doctorii(prêt moral,economic,social)sunt cei care nu au vrut sa-si piarda sansa de”A FII MEDIC”cu adevarat!!

Deci,noi”visatorii”,suntem aici,acum si suntem, blazati, refulati, dezamagiti,si mai grav,umiliti in continuare,de guverne, pacienti, confrati, LUME….de aici si de pretutindeni!!

Cu riscul de a auzii formularea atot cunoscuta si utilizata  de”conducatorii” nostrii politici,medicali,”de ce nu pleci daca nu-ti convine”!vreau sa va spun ca:

DIN MANDRIA de A FII MEDIC,am ramas,cu RUSINEA, UMILINTA, si JENA,ca in tot acest timp de 20 de ani m-ati lasat sa fiu platit ca un muncitor necalificat,sa nu-mi pot permite ”luxul”unor lucruri simple materiale,incomparabil altfel cu al unui manelist sau mai nou,”sindicalist”,ca orice pacient de-al meu poate gindi”trebuie sa-i dau,sau,daca-i dau face mai bine”ca oamenii prin”bunavointa MAS MEDIEI”si a guvernantilor chiar ne stigmatizeaza cu”doctorii spagarii”…!

DOAR faptul ca am putut lucra in sistem privat(civilizat ca dotare,amenajare comportament)MI-A MAI”oblojit”ranile facute in MINDRIA MEA de MEDIC, si asa cu capul sus dar,si cu responsabilitate,sa- mi stabilesc eu”PRETUL”,sa fac medicina aceea de care va povesteam, curata,calma,eficienta si cu respect, si sa adaug”CITIVA  ARGINTI”la umila retributie,astfel in cit sa ma numesc un cetatean cu”nivel mediu de trai”!!dar cu cit efort!!!

 Nu pot sa sterg DUREREA,si JENA pe care mi-o creeaza fiecare pacienta care”ma cauta DE buzunare”,si nu pot sa iert ca la mine acasa,in tara mea,(ca pentru EA am facut medicina,ptr natia mea  NU MAI AM NICI O SPERANTA!!si daca asta nu mai e!!nimic nu e!

TARA MEA,(nici GLORII,nici DOR nu ma mai leaga),imi invat copilul sa plece din ea, desi stiu ca va fii numit emigrant o viata dar,va avea parte de o ordine sociala,de respect pentru ce va face,va trai dupa aceleasi legi,si le va respecta!Pina si copii nostrii se intreaba de ce am ramas intr-un loc care te umileste,cind LUMEA,pune orice medic, pe un postament sub care scrie”las viata mea pe mina ta!”

PACAT,as zice sloganul”DE SINGELE VARSAT”,pacat ca asta ati facut cu noi,PACAT ca am mai sperat si n-am PLECAT,  PACAT! 

Pacat ca am pierdut mindria de a fii roman:mi-a ramas insa MINDRIA de a fii OM,de a nu ma injosi,de a fii respectata de cei care ma cunosc(si aici e vorba despre oamenii de a caror parere imi pasa)!!

  Ma inclin cu RESPECT,pentru toti medicii de aici care,au rezistat, s-au luptat,au suportat cu demnitate umilintele la care am fost supusi, si care …inca mai REZISTA!!

EU am OBOSIT!!dar..cui ii pasa!!doar americanilor care oriunde  te vad iti ureaza”HAVE A NICE DAY”!

Toata viata mea m-a tinut TREAZA,replica”fii barbata ZOE!”

Ei bine de AZI vreau sa fiu”FEMEIE”!!

                                        

 

                             A voastra,NINUTZA.RO

                             (ca daca nu am plecat la timp…!!)      

2 gânduri despre “sa fii doctor in romania

  1. Am citit cu mare interes postarea ta. Eu reprezint generația celor care, în 1984, credeau că au încheiat socotelile cu viața. Se pare că viața a fost cea care nu și-a încheiat socotelile cu mine. De aceea m-am trezit că am început una nouă, marcată de gândul că va trebui să dau seamă pt felul cum am trăit-o.

    1. noi “doctorii de romanica’ am vrut doar decenta in cum suntem priviti (acum suntem diagnosticati “doctorii spagarii) cum suntem platiti …cum suntem “traiti””!! ca ff multi pleaca din tara ca sa se simta “DOCTORI-MEDICI”, se stie, de la vladica pana la opinca…dar,..totul e ca inainte…!
      nu-mi voi uita si ierta niciodata tara ca m-a lasat sa ma umilesc (si repet asta in orice moment pot) deci sa ma umilesc primind “atentii” de la oameni mai saraci (din toata punctele de vedere) ca mine !!
      si ma enerveaza…”casnicele” care-mi replica cu ” vai nina dar nu trebuia sa primesti”!!
      n-am cerut nimic in unitatile statului ” de romanica” mi-am pus tarif in clinica mea privata, pe casa de marcat…dar…tot umilinta se numeste sa trebuiasca sa lucrez in 3-4 unitati medicale, sa nu am timp sa “traiesc” doar ..culmea ironiei ” ca sa traiesc mai bine si mai demn adica, ca un doctor !!!
      ei..daniel,m-ai incitat…cand vorbesc de tara mea si ce face ea cu mine!! ptr ca n-am fost educati sa plecam ci, sa ramanem…dar….nu se mai poate…din pacate !!

Lasă un răspuns

